Burmistrz Miasta Lubań, działając na podstawie art. 154 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020r. poz. 910 ze zm.) informuje, że postępowanie rekrutacyjne do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miejską Lubań oparte jest o jednolite kryteria naboru określone w art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz o kryteria naboru określone w uchwale nr XVII/111/2019 Rady Miasta Lubań z dnia 26 listopada 2019 r. w sprawie określenia kryteriów, liczby punktów i rodzaju dokumentów potwierdzających spełnienie kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miejską Lubań (plik do pobrania).
Zgodnie z art. 131 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) wielodzietność rodziny kandydata;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Rekrutacja na rok szkolny 2020/2021 do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miejską Lubań rozpocznie się 15 lutego 2021 roku zgodnie z terminami przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego ustalonymi w zarządzeniu nr 14/2021 Burmistrza Miasta Lubań z dnia 26 stycznia 2021r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli i klas I publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miejską Lubań (plik do pobrania).
Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na rok szkolny 2021/2022 do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miejską Lubań:
L.p. | Rodzaj czynności | Termin postępowania rekrutacyjnego | Termin postępowania uzupełniającego |
1. | Składanie wniosków o przyjęcie do przedszkola wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym | 15 luty – 26 luty 2021r. |
10 – 14 maja 2021r. |
2. | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym | Do 12 marca 2021r. | Do 18 maja 2021r. |
3. | Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych | 15 marca 2021r. | 19 maja 2021r. |
4. | Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia |
Do 18 marca 2021r. | 20 maja 2021r. |
5. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych | 19 marca 2021r. | 21 maja 2021r. |
Przedszkole Miejskie nr 1
ul. Skalnicza 3
tel. 75 646 44 49
e-mail: pmnr1luban@op.pl
Przedszkole Miejskie nr 3
ul. Różana 1, Lubań
tel. 75 646 44 64, 75 722 23 46
e-mail: pm3@onet.eu
Przedszkole Miejskie nr 5
im. J. Tuwima
ul. Mieszka II 1, Lubań,
tel. 75 722 40 00
e-mail: pmnr5luban@op.pl
Obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego w roku szkolnym 2021/2022 obejmuje dzieci urodzone w roku 2015.
Rekrutacja do klas I publicznych szkół podstawowych w mieście na rok szkolny 2021/2022
Do szkoły podstawowej kandydaci przyjmowani są z urzędu na podstawie zgłoszenia (szkoła obwodowa) lub na wniosek rodziców (szkoła nieobwodowa).
Kandydaci zamieszkali w obwodzie danej szkoły
- kandydaci zamieszkali w obwodzie szkoły podstawowej, którzy ubiegają się o przyjęcie do klasy I - przyjmowani są z urzędu na podstawie zgłoszenia. Do zgłoszenia dołącza się oświadczenie o miejscu zamieszkania rodzica kandydata i kandydata, które składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń (art. 151 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe).
Kandydaci spoza obwodu szkoły
- kandydaci, dla których wybrana szkoła nie jest szkołą obwodową, biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym.
Burmistrz Miasta Lubań, działając na podstawie art. 154 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021r. poz. 910 ze zm.) informuje, że postępowanie rekrutacyjne do publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miejską Lubań oparte jest o jednolite kryteria naboru określone w art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz.910 ze zm.) oraz o kryteria naboru określone w uchwale nr XLIV/308/2018 Rady Miasta Lubań z dnia 30 stycznia 2019 r. w sprawie określenia kryteriów w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszych publicznych szkół podstawowych, których organem prowadzonym jest Gmina Miejska Lubań (plik do pobrania).
Zgodnie z art. 131 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) wielodzietność rodziny kandydata;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
L.p. | Kryterium | Liczba punktów | Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryterium |
1. | Rodzeństwo kandydata uczęszcza do danej szkoły | 5 | Dane potwierdzone przez dyrektora szkoły na podstawie dokumentacji będącej w posiadaniu szkoły. |
2. | Rodzice kandydata pozostający w zatrudnieniu na terenie Miasta Lubań/rodzice samotnie wychowujący kandydata | 4 |
Zaświadczenie pracodawcy |
3. | Miejsce pracy rodziców kandydata znajduje się w obwodzie szkoły | 3 | Zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu. |
4. | W obwodzie szkoły mieszkają krewni kandydata, którzy wspierają rodziców w zapewnieniu opieki kandydatowi | 2 | Oświadczenie rodziców. |
Terminy postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na rok szkolny 2021/2022 do klas I publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miejską Lubań:
L.p. | Rodzaj czynności | Termin postępowania rekrutacyjnego | Termin postępowania uzupełniającego |
1. | Składanie wniosków o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym |
15 luty - 12 marca 2021r. |
07 –18 czerwca 2021r. |
2. | Przeprowadzenie próby sprawności fizycznej dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie do oddziałów sportowych. | 02– 04 marca 2021r. Od godz. 9:00 do godz. 15:00. |
14 – 15 czerwca 2021r. Od godz. 9:00 do godz. 15:00. |
3. | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki próby sprawności fizycznej. | 09 marca 2021r. | 16 czerwca 2021r. |
4. | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym | Do 19 marca 2021r. | Do 25 czerwca 2021r. |
5. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych. |
22 marca 2021r. | 28 czerwca 2021r. |
6. |
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia. |
Do 25 marca 2021r. | 29 czerwca 2021r. |
7. |
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. |
26 marca 2021r. | 30 czerwca 2021r. |